Răspunsuri la întrebările fratelui Marius Cruceru I

Fratele Marius Cruceru mi-a trimis niste intrebari saptamana trecuta. 

Iata raspunsurile mele: 

 

Stimate Paul Negruţ ce anume v-a determinat să „rupeţi tăcerea”?

De fapt nu am rupt tacerea. De cand am inteles chemarea Domnului la slujba de pastor am vorbit deschis in predicile adresate bisericilor din tara si strainatate. De asemenea, am vorbit in cadrul studiilor si conferintelor la care am participat de-a lungul anilor. Am  vorbit prin mesajele transmise la radio si televiziune, prin casete, CD-uri, DVD-uri, precum si prin articole si carti publicate. Ce s-a intamplat acum? Accesarea altei forme de comunicare- internetul. Probabil ca surpriza pentru cei care ma cunosc mai indeaproape vine din faptul ca in general sunt rezervat fata de spatiul virtual. Imi place sa vorbesc cu oamenii pe care ii privesc in fata si care ma vad la fata. Dar in ultima vreme sunt confruntat cu situatia in care unii membri ai Bisericii Emanuel sunt plecati temporar din Oradea si care in mai multe randuri si-au exprimat dorinta de a avea acces la anumite invataturi si meditatii biblice din partea pastorilor Bisericii. De asemenea, absolventii Universitatii Emanuel sunt raspanditi nu numai in toata tara, ci in toate colturile lumii; unii dintre ei au solicitat posibilitatea de a accesa asemenea meditatii. Nu in ultimul rand, asa dupa cum se stie, de-a lungul anilor am predicat in mai multe parti ale tarii si peste hotare si o parte dintre ascultatori au cerut sa trec peste retinerile mele si sa transmit si prin forma aceasta anumite mesaje. Toate acestea, la un loc m-au  determinat sa ma rog si in cele din urma sa accept sa postez anumite meditatii sau mesaje.

Cum merge blogul la aproape trei luni din ce se vede dinlăuntru? Cîte accesări pe zi, cam din ce regiuni bănuiţi că sînteţi contactat?

 

Eu nu ma pricep sa apreciez cum anume se masoara un blog. Din cate observ in fiecare zi sunt cam trei sute de accesari. Din corespondenta mea banuiesc ca sunt accesari de pe toate meridianele.

De ce în această formă, cu un blog?

Asa cum am spus, prefer comunicarea directa cu oamenii. Sunt pasionat de interactiunea directa cu ascultatorii. Datorita faptului ca acest lucru nu este posibil in toate cazurile, am acceptat varianta blogului. Nu sunt expert in blog si, din aceasta cauza ma limitez deocamdata la a posta mesajele si meditatiile intr-o forma simpla si usor accesibila pentru cei interesati.

De ce nu admiteţi comentarii şi nu intraţi în dialog cu cititorii?

Nu sunt un blogger de profesie. Sunt doar pastor si predicator al Cuvantului lui Dumnezeu, iar timpul si energiile mele pentru alte activitati sunt limitate.  De aceea, din respect pentru cititorii blogului meu, nu promit ce nu pot oferi la ora actuala. Nu pot oferi timp pentru dezbateri publice de tip masa rotunda, forum, etc. Aceste dezbateri cer mult timp si energie, iar resursele mele sunt limitate. Un alt aspect este legat de faptul ca mesajele mele sunt menite sa raspunda acelor credinciosi care nu ma pot contacta personal si au nevoie de incurajare sau clarificare in aspecte generale. Ca pastor, stiu ca nu pot aborda toate problemele pastorale in spatiul public. Este nevoie de intelepciune si confidentialitate in protejarea aspectului privat.

Blogul dvs. pare să se refere la unele chestiuni care sînt de actualitate, dar într-un limbaj prea criptic pentru publicul larg? Care este publicul pe care îl aveţi în vedere?

Doar Dumnezeul infinit, atotprezent si atotstiutor poate vorbi tuturor oamenilor. Noi ceilalti suntem limitati in timp, spatiu, cunoastere si resurse. De aceea si grupul de oameni carora ne adresam este limitat ca numar. Asa cum am precizat mai devreme, ma adresez membrilor Bisericii Emanuel care sunt plecati pentru o vreme din Oradea, absolventilor Universitatii si acelor credinciosi care m-au cunoscut de-a lungul anilor. Pentru acest grup, mesajele mele nu sunt criptice: ei ma cunosc si inteleg ce spun. Cei care din intamplare, sau curiozitate ar accesa blogul meu, dar nu ma cunosc, este posibil sa nu inteleaga toate subtilitatile unei afirmatii. Asa ceva ni se intampla fiecaruia cand citim un paragraf dintr-un autor necunoscut.

Comentariile sunt închise.