Vremurile de acum si deosebirea duhurilor

In timpul anilor de slujire ca pastor am auzit oameni credinciosi care au afirmat in vreme de criza cand trebuia luata o decizie: „Nu stiu ce sa mai cred. Eu sunt si cu unii si cu altii. Nu inteleg de ce nu puteti lucra impreuna. Eu ma abtin.”

Este posibil, intr-adevar, ca in anumite imprejurari cineva sa nu aibe toate informatiile necesare pentru a lua o decizie responsabila in cunostinta de cauza. In acest caz persoana respectiva ar trebui sa solicite timpul necesar pentru a primi toate informatiile necesare si apoi sa se pronunte in mod clar asupra chestiunii supusa dezbaterii.

Alti oameni afirma pur si simplu ca nu stiu ce sa creada, nu pentru ca nu stiu, ci pentru a scapa de responsabilitatea deciziei sub masca neclaritatii lucrurilor. Oricate informatii se ofera acestor oameni, ei raman mereu in neclaritate si prin urmare nu se pronunta asupra lucrurilor in discutie. In asemenea cazuri, sub masca neclaritatii se ascunde viclenia omului care nu vrea sa plateasca pretul deciziei.

Am vazut si oameni care, dupa ce au aflat toate datele problemei spun in particular: „Da, in principiu ai dreptate si sunt de acord cu tine, dar atunci am crezut ca este mai bine sa raman de partea cealalta.” Acesta este tipul omului cu inima impartita, care in vreme de criza sacrifica adevarul pentru avantajele pe care le ofera apartenenta la gruparea cealalta. La vot deschis, omul nostru voteaza intr-un fel, iar in discutii particulare vorbeste altfel. Omul cu inima impartita va merge intotdeauna in directia lumeasca pentru ca avantajele imediate sunt mai atragatoare pentru el decat consecintele vesnice.

Biblia vorbeste despre o categorie de oameni carora Duhul lui Dumnezeu le-a dat darul deosebirii duhurilor (1 Cor, 12:10). Biblia afirma ca in lume sunt multe duhuri, dar nu toate sunt de la Dumnezeu. Aceste duhuri straine se folosesc de proorocii mincinosi pentru a-si face lucrarea de ratacire de la adevar (1Ioan 4:1). In vremurile din urma, Biblia avertizeaza asupra cresterii numarului de prooroci mincinosi (Matei 24:24) si a pericolului ca oamenii sa fie dusi in ratacire. Formele in care se manifesta aceste duhuri inselatoare sunt multiple si de aceea este nevoie ca oamenii duhovnicesti care au darul deosebirii duhurilor sa fie prezenti in mijlocul poporului lui Dumnezeu pentru a aduce lumina.

Domeniul asupra caruia ne oprim azi este cel al deosebirii duhurilor in cazul conducatorilor spirituali. Dupa ce anume cunoastem daca un conducator spiritual este calauzit de Duhul lui Dumnezeu sau de un duh inselator.

1. Testul Scripturii. Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu (2 Timotei 3:16). Omul calauzit de Duhul lui Dumnezeu este un om al Scripturilor pe care le considera in totalitate inspirate verbal de Dumnezeu, fara gresala si care reprezinta autoritatea finala in materie de credinta si viata. Omul calauzit de Duhul lui Dumnezeu nu neaga si nu rastalmaceste nici un cuvant din Scriptura. Omul calauzit de alt duh pune sub semnul intrebarii inspiratia verbala si ineranta Scripturii. El promoveaza o hermeneutica a rastalmacirii Scripturii in functie de vremuri, imprejurari si interese personale.

2.Testul hristologic. Omul calauzit de Duhul lui Dumnezeu crede si marturiseste ca Isus Hristos este unicul Fiu al lui Dumnezeu din vesnicie in vesnicie,care s-a nascut in trup din Fecioara Maria, a trait o viata fara pacat, a murit pe cruce pentru pacatele noastre, a fost ingropat, a inviat in trup a treia zi din morti, s-a inaltat la cer, sade la dreapta lui Dumnezeu in marire, va reveni a doua oara pe pamant ca sa aduca izbavirea finala in glorie a celor credinciosi si judecata si pedeapsa vesnica pentru cei necredinciosi. Isus Hristos este singurul Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni si numai in Numele Lui pe baza pocaintei de pacate si a credintei in jertfa lui ispasitoare se capata mantuirea. Isus Hristos este Mantuitor si Domn!

Omul calauzit de un duh inselator va reinterpreta persoana si lucrarea lucrarea Domnului in functie de vremuri si imprejurari pentru a oferi oamenilor un hristos fals care accepta orice, ii iubeste pe toti indiferent de viata lor si in final ii mantuieste pe toti pentru ca toti oamenii cred in felul lor in ceva. Hristosul pe care il propovaduiesc proorocii mincinosi este fie unul care nu tine cont de invataturile Scripturii, fie unul dintre mai multi intemeietori de religii. Hristosul lor nu este Hristosul Scripturilor.

3 Testul caracterului. Omul lui Dumnezeu este un om integru, un om de caracter. Prin aceasta nu afirmam ca este un om desavarsit care nu mai are nici o gresala. Pana in ziua glorificarii, a desavarsirii, oamenii lui Dumnezeu sunt supusi greselilor, dar ei nu se simt bine si nu persevereaza in gresala. Omul lui Dumnezeu se pocaieste in mod biblic de greselile lui si in smerenie continua lucrarea in ascultare de Cuvantul lui Dumnezeu si pentru slava lui Dumnezeu.

In 1 Timotei 3:1-7, Biblia prezinta calitatile pe care trebuie sa le indeplineasca un slujitor al lui Dumnezeu. Dintre acestea majoritatea se refera la caracter. Caracterul omului se dovedeste in relatia cu Dumnezeu, cu familia, cu Biserica si cu lumea.

Omul calauzit de un duh inselator este fara caracter, alunecos, viclean si abil la vorba pentru a-si justifica faptele. Pocainta acestor oameni este de suprafata. Ei se pricep sa rastalmaceasca Scripturile pentru a aduce o noua interpretare a invataturii despre dragoste, iertare, acceptare si lucrare. Unii dintre ei incearca sa mascheze lipsa de caracter prin asa zisele succese in lucrare.

In cazul acesta roadele ar fi un argument impotriva respectarii standardelor Scripturii. Se ridica intrebari de genul: „Cum iti explici ca prin el s-au intors oameni la Dumnezeu? Daca n-ar fi omul lui Dumnezeu, atunci de ce il foloseste Dumnezeu?” Raspunsul il da insusi Domnul Isus: „Multi imi vor zice in ziua aceea: Doamne, Doamne! N-am proorocit noi in Numele Tau? N-am scos noi draci in Numele Tau? Si n-am facut noi multe minuni in Numele Tau? Atunci le voi spune curat: niciodata nu v-am cunoscut; departati-va de la Mine, voi toti care lucrati faradelege” (Matei 7:22-23). Domnul Isus afirma clar ca roadele invocate nu tin loc de caracter la judecata divina. Proorocul mincinos este plin de sine, de mandrie pana si inaintea lui Dumnezeu; este preocupat de ceea ce a facut el, nu de slava lui Dumnezeu.

4. Testul lucrarii. Omul lui Dumnezeu intelege ca a fost raduit sa aduca roada care sa ramana (Ioan 15). Roada omului lui Dumnezeu este atat in viata personala si in familie cat si in slujire. Primul test al slujirii este in viata personala; un caracter asemenea Domnului Iusus. Al doilea test este in viata de familie. Nimeni nu vede mai bine caracterul unui om decat membrii familiei. Daca un lucrator nu se valideaza in familia lui, Biblia afirma ca nu se poate valida in lucrare. Omul lui Dumnezeu aduce roada in viata de familie si copiii lui urmeaza calea Domnului. Al treilea test este testul Bisericii. Viata unui sulujitor adevarat se regaseste si in viata Bisericii. Exemplul lui si invataturile lui vor duce la cresterea Bisericii atat in sfintire cat si in mantuirea celor pierduti. Cresterea numerica fara sfintire este nebiblica, iar cresterea in sfintire fara mantuirea altora este o falsa sfintire. Sfintirea adevarata inseamna ascultarea de Domnul. Marea trimitere este porunca Domnului pentru urmasii Lui.

Omul calauzit de duhuri inselatoare promoveaza o lucrare in care liderul este preamarit. Pentru slava lui, liderul foloseste tot felul de metode nebiblice de a atrage oamenii. In asemenea grupari, calea este din ce in ce mai larga, standardele morale sunt coborate tot mai jos pana cand nu mai este nici o deosebire intre ei si lume. Invatatura despre ascultare si sfintire este batjocorita si etichetata drept legalism. Sub masca preocuparii pentru evanghelizarea celor din lume, aduc lumea in Biserica, in mod subtil trec cu vederea faptul ca Biserica este in lume, dar nu este ca lumea.

Aceste patru teste intelese biblic ar trebui sa ajute pe cei credinciosi cu adevarat sa deosebeasca duhurile, sa se departeze de caile ratacite si sa mearga fara sovaieli pe calea Domnului. Invocarea neclaritatii ar fi justificata daca Duhul lui Dumnezeu nu ar mai fi la lucru in biserici. Duhul lui Dumnezeu aduce lumina Scripturii si la aceasta lumina fiecare suntem datori sa alegem pe ce cale mergem, cu cine ne insotim si ce pilda lasam celor care vin dupa noi.

Cred ca este vremea ca strajerii adevarati sa-si ridice glasul asa cum spune Cuvantul Sfant in Ezechiel 33 si sa anunte poporul de unde vine primejdia. Strajerul adevarat vorbeste Cuvintele lui Dumnezeu pentru popor pentru ca sa se trezeasca poporul si sa nu piara. Strajerul are nevoie de curaj si indrazneala. El nu este un om al compromisurilor si al avantajelor personale. El este chemat de Dumnezeu si asculta de Dumnezeu indiferent cat de neagra este noaptea sau cat de tare este vrajmasul.

Mai presus de toate, strajerii sunt datori dea slava cuvenita Domnului si Mantuitorului prin ascultare si slujire dupa voia Lui si nu dupa placul omului.

Pastor Paul Negrut

Anunțuri

Comentariile sunt închise.